Ricerca personalizzata

17/10/11

Karbohydrater, Høyt Blodsukker, Diabetes - Kjenne Sammenhengen?

Det er en sterk sammenheng mellom karbohydrater, høyt blodsukker og diabetes. Karbohydrater gir kroppen din energi, eller drivstoff, må den fungere skikkelig.

Det finnes to typer karbohydrater, enkle og komplekse. Enkle karbohydrater i matvarer som frukt, sukker, mais eller drue sukker og bord sukker. De er single-sukkermolekyler. Komplekse karbohydrater er matvarer som inneholder tre eller flere koblede sukker. Så karbohydrater skape blod sukker og det er der problemene begynner for diabetikere. Forstå mer om sammenhengen bidrar til å kontrollere din diabetes ...

En personlig opplevelse

Jeg er diabetiker type 2, og i øyeblikket, jeg kontrollere mitt blod sukker gjennom tabletter og kosthold. Blodsukkerkontroll er ekstremt viktig for enhver diabetiker - det er den eneste måten å minimere framtidig helse komplikasjoner, hjertesykdom, nevropati som resulterer i amputasjoner, nyresykdom og tidlig død.

For fire år siden ble min A1C sukker nivåer begynte å komme ut av kontroll - de var ikke massivt høy, men var snikende opp. My Doctor økt min medisinering - med ingen reell tilfredsstillende resultat, var mitt blod sukker over alt, jeg kunne gå fra et høyt lesning om natten og bli vekket av en hypoglaecemic (lavt blodsukker) i de tidlige timer.

Da jeg oppdaget Atkins dietten, og fordi jeg ønsket å gå ned i vekt, begynte jeg å følge den lave karbohydrat, høy protein menyer.

Det var da jeg oppdaget den virkelige sammenhengen mellom komplekse karbohydrater, høyt blodsukker og min diabetes. Plutselig mitt blod sukker stabilisert og det var fordi jeg var ikke lenger pæling i store mengder karbohydrater, som ble dytte mitt blod sukker altfor høyt.

Dette syntes å fly i ansiktet av konvensjonelle råd om riktig kosthold - kompleks karbohydrat rik - for diabetes. Du skjønner, jeg allerede forstått at jeg måtte unngå søt, sukkerholdig mat - disse inneholdt enkle karbohydrater. Jeg hadde ikke innsett at de mer komplekse karbohydrater i brød, potet og korn påvirket mitt blod sukker i tillegg.

Men (det er alltid et "men" er det ikke?) Atkins dietten egentlig ikke passer meg. Jeg hadde konstant diaré som var stressende og ødeleggende. Så kom jeg på at kostholdet etter 3-4 måneder og, selvfølgelig, mitt blod sukker begynte å komme ut av kontroll igjen.

Men nå jeg visste om tilkoblingen, alt jeg trengte å gjøre var å finne riktig program for meg som fulgte den lave karbohydrat prinsippet.

Og nylig, mens det forskning for min diabetes nettside, oppdaget jeg et program som passer meg, og som jeg beskriver i detalj på min hjemmeside for diabetikere.

Mitt råd til alle diabetikere og pre-diabetes, gjør din forskning! Forstå den nære forbindelse mellom komplekse karbohydrater du spiser, hvordan de påvirker blodsukkeret, og hvordan den kan gjøre det vanskelig å kontrollere din diabetes. Når du forstår som lenker, se etter en diett eller et system som du kan tilpasse seg trygt bringe blodsukkeret tilbake under kontroll.

Husk at for mange karbohydrater (komplekse eller enkle) gir deg høyt blodsukker nivåer og hvis du har diabetes det betyr at kroppen din kan ikke takle den ekstra belastningen.

Nessun commento:

Posta un commento

Archivio blog